zaterdag 3 juli 2010

Oranje virus



Oranje, je ontkomt er echt niet aan. De supermarkt, de bakker, de slijter iedere middenstander pikt een graantje mee van het fenomeen "Oranje". En natuurlijk, ik ben ook 1 van de 17 miljoen coaches die dit elftal heeft en heb ik er natuurlijk een mening over (dat is wat anders dan heb ik er ook verstand van .....).

Maar eerlijk, ik vind het leuk en soms bloedstollend spannend om naar te kijken maar ook om te zien dat veel Ajaxieden de wereld over zijn gegaan en in de nationale elftallen spelen. Jammer is wel dat Suarez en Stekelenburg zich op dit kampioenschap zich zo goed hebben geprofileerd dat wij moeten vrezen dat ze "verkocht" zullen worden. Nu zal dat de directie van Ajax wel goed uitkomen met hun 28 miljoen tekort op de begroting, maar het zou toch echt heeeel erg jammer zijn.

Maar goed ik dwaal af, ik had het over het Oranje virus. Zelfs mijn neef die in St Lucia woont is er mee besmet, zie zijn blog: http://frans.dageekz.com/

Toch ken ik 1 persoon die zich aan al die, in zijn ogen "onzin", groen en geel ergert (hee dat zijn toch de kleuren van ...?).
Voor hem kan het niet snel genoeg over zijn, toch @RvdWeele. Hij is maar op vakantie gegaan.

Nog even en we hebben weer het normale ritme, hoe zal Oranje er eind van de komende week er voorstaan? In de wk-poule sta ik wonder boven wonder bovenaan, maar goed dat is gewoon gokken ... of toch "verstand van" ? hahaha. Neem van mij aan: gokken

2 opmerkingen:

  1. mensen hebben in het land nog echt een sports bond voor de team, dat we in Frankrijk al een tijd niet echt terug vinden met de "Bleus"; Dit jaar helemaal niks natuurlijk met de heel slecthe performatie, maar al jaren niet zo'n sfeer waar je de vlag ophangt, en in kleur er bij zit. Oranje boven dus - sfeer en sports, daar hoort het om te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja zelfs hier hebben goed support voor Holland, een hele hoop vrienden zitten ook voor Holland te juichen hoor!!
    Nou we winnen wel morgen, moet toch. En zoals Maiwenn zegt het is gewoon fun en sfeer en natuurlijk ook "pride" eh.
    Enige dat ik echt mis voor deze WK is mijn vader oooh die zou het prachtig hebben gevonden, laatste WK hij zat altijd klaar en organizeerde de snacks etc. Hij was de top WK fan hier. Maar nu hebben een super fan in huis met Frans (V) als de wedstrijden aan de gang zijn tja hij wordt helemaal gek springt en juicht en heeft enorm veel fun en natuurlijk is een super coach voor nederland ook eh.. ik ben ook niet helemaal normaal zegt mijn vrouw, schreeuw net zo hardt ook hoor.. goede sfeer en fun!
    Oranje Boven!

    BeantwoordenVerwijderen