zaterdag 31 juli 2010

Ik blijf me verbazen....



In mijn "clubblaadje" van de Betuwse Kring van Prentbriefkaartverzamelaars staat een pagina grote advertentie van een prentbriefkaartenhandelaar in Utrecht. Ik wilde daar altijd al eens heen en vandaag een keer gedaan, met Mary....

De winkel is gevestigd aan de Oude Gracht van Utrecht en is werkelijk de natte droom van menig kaartenverzamelaar. Nieuwsgierig? Kijk hier voor een blik op deze winkel http://www.megacarta.com/www.megacarta.com/Na_de_verbouwing.html

Er waren wat klanten die verdiept zaten in pakken kaarten en toen ik geantwoord had wat ik zocht kreeg ik enorme stapels ansichtkaarten over Culemborg.Ik was werkelijk verbaasd over de hoeveelheid kaarten.
De eigenaar van de winkel kende al de Culemborgse verzamelaars uit zijn hoofd. Ik was echt een nieuwkomer voor hem. Toen ik snel de kaarten door bladerde (Mary stond zich gruwelijk te vervelen) vroeg hij of ik iets speciaals zocht, ja zeker ik zoek de Varkensmarkt met een autobus er op. De kaart zei hem niks maar toen ik zei dat Zwier hem had, toen gingen zn ogen glimmen. Ja Zwier heeft en weet alles van de Culemborgse kaarten. Ik moest Zwier maar even laten doorgeven wat ik nu zocht dan zou hij dat in de gaten houden.

Wat een wereldje...

Ik heb een 3 tal redelijk unieke kaarten bij deze winkel gekocht waarvan hierboven er 1 van is (op de foto klikken voor een vergroting).
Maar voor mij was er een verzamelaar aan de beurt die voor, schrik niet, 400 euro aan kaarten had gekocht!!! Mary is getuige! En zij vindt het nu helemaal een domme hobby :)

Mocht je meer van mijn kaarten willen zien, er staan er een aantal op mijn site http://www.vansantbrink.eu/pageID_6994325.html

Ik zie dat de link's niet zijn door te klikken, moet nog uitzoeken hoe dat werkt. Dus als je wilt kijken dan copy/paste/

En ja ik ga zeker nog een keer alleen terug, al is het maar om mij te verbazen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten