zaterdag 17 juli 2010

Family-Tweetup



Tweetup ? De niet weters van wat een Tweetup is zullen zich afvragen wat is nu een tweetup??? Een tweetup is een meetup die via Twitter is georganiseerd. Vaak komt die spontaan tussen tweeps (tweeps??? mensen die twitteren) tot stand.
Zo was ik zelf vorig jaar eens uitgenodigd voor de Tweetup van de Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen. Het bereiken van een bepaald aantal volgers was voor hem een reden een twitterfeestje (Tweetup) te organiseren en daar nodigde hij 100 van zijn volgers voor uit. Het was een geslaagd feestje.

Omdat ik twitter met familie die ik lang niet heb gezien of nog nooit in levende lijve ben tegengekomen, ontstond tijdens ons getwitter spontaan het idee een Family-Tweetup te organiseren. Een mooi moment zou zijn wanneer @MostHappyMe (dochter van mijn broer die in Parijs woont) weer eens in Nederland zou zijn.

Gisterenmiddag was het zover. @Wilja61 die ik 36 jaar (!!) niet had gezien (zij is de dochter van de broer van mijn vader, nichtje dus) kwam samen met haar man Wim en hun dochter @LiekeSpijker naar Culemborg voor de Family-Tweetup. Van de @Santbrink kant waren er natuurlijk @MostHappyMe en ook @Leineke en Dirk, @Guido_v_s en @TheGardenMary. Onze mede twitteraar @FransJr moest helaas "lijdzaam" vanuit St. Lucia toekijken wat wij hier aan het doen waren ...

Het werd een hele leuke en geslaagde middag, waar herinneringen werden opgehaald die sommige natuurlijk helemaal niets zeiden.
Na een gezamenlijke "Twaaltijd" namen wij afscheid van elkaar met de intentie dit zeker nog eens te herhalen.

Er was ooit eens een koningin die beweerde dat dat ge-internet niet sociaal is .... Wij zijn in ieder geval blij dat wij twitteren en elkaar op deze manier gevonden hebben.

En oh ja, wij hadden natuurlijk geen badges nodig.....

PS
De datum die hier boven staat is niet juist, het is toch echt zondag 18 juli 08.54 uur

1 opmerking:

  1. Heel leuk was het ! Ik vond het ook grappig dat we ook herinneringen ophaalden die we alleen via twitter hadden gedeeld, zoals over de klanten van @LiekeSpijker ! Zijn dat nu twerinneringen ?

    Vive les familie-tweetups !

    Maïwenn

    BeantwoordenVerwijderen