zondag 20 juni 2010

Tuintafel



Huh, tuintafel en verkeerde plaatje er bij?. Nee, de combi is goed. "Tuintafel" is het wachtwoord op mijn BlackBerry. Eénmaal per maand word ik gedwongen mijn wachtwoord aan te passen en bedenk er dan maar eens een. Vorige maand was het "zakengids" omdat ik die net aan het lezen was, deze maand is het "tuintafel" omdat ik daar net aan zat.

Maar, dom dom. Tuintafel is een combinatie van letters waar je vingers van in de knoop komen te zitten als je dat snel wilt in toetsen.

Je wordt toch ook gek van al die aanlogcodes en wachtwoorden. Ik had er eerst wel een aardige stuctuur in, maar de ene applicatie wil letters en cijfers, de andere wil er hoofdletters in, de volgende wil een wachtwoord van zes posities, een andere van minstens acht ...

Ook een oplopende range bij wijzigen, zo van telefoon001, telefoon002 enz. wordt vaak afgewezen.

In de loop van tijd heb ik zo een waslijst aan wachtwoorden dat ik voor mijzelf daar toch maar een spiekbriefje voor heb gemaakt.

Toen ik met een collega over mijn wachtwoord "tuintafel" had (ja je moet toch ergens over praten) zei hij mij dat hij altijd opvolgende en teruglopende toetsenbordcombinaties als wachtwoord heeft, zoals "qwerttrewq". Je vingers kunnen deze combi wel snel aan, maar mijn hersens?
Want "qwerttrewq" dat is makkelijk, is begin van het toetsenbord, maar op het moment dat je bij "hjkllkjh" bent aan beland ben ik de draad denk ik al kwijt :)

Ik modder nog maar even door met mijn "tuintafel". En oh ja, en niet verder vertellen natuurlijk want "tuintafel" is natuurlijk mijn geheim ......

2 opmerkingen:

  1. Leuk getypt hoor... en ja passwords, ik zoek altid naar de setting waar ik het niet hoef the verniewen (zeg ik dat goed) .. maar zal niemand vertellen van de tuintafel LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lol, ja ik heb ook m'n spiekbriefje erbij... ik gebruik m'n gehuegen liever voor wat anders dan m'n wachtwoord op huppeldepup.com :-)

    BeantwoordenVerwijderen