zondag 9 mei 2010


Twitteren, ik twitter, ik heb getwitterd. Tweets, tweeps, twusten, twexit. Als je deze woorden twee jaar geleden tegen mij had gezegd dan zou ik antwoorden: waar heb je het over ??? Spreek even Nederlands ...
Maar nu twitter ik al sinds januari 2009 een eind in het rond en heb ik al ruim 6.000 (onzinnige?) tweets de wereld ingetwitterd. Koningin Beatrix heeft aangegeven dat die sociale media maar asociaal zijn. Ik moet haar toch echt tegenspreken.

Samen met mijn neef @FransJr die in St Lucia woont zijn wij met twitter begonnen en bij tijd en wijle lijkt het wel met al dat getwitter of hij in een dorp naast mij zit.
Hoe lang is het terug dat je bij het postkantoor een luchtpostvel moest kopen, waar je over moest nadenken wat te schrijven en uiteindelijk helemaal vol schreef .... ja hoog "Opa vertel ..."gehalte.

Zo twitter ik ook met de zoon van @FransJr, @-Frans_ . Of wat dacht je van de twitter conversatie met @MostHappyMe die in Parijs woont en @HurricaneBigD in de States. Ook de kinderen @Leineke en @guido_v_s zijn aan de twitter geraakt.
Door de twitter ben ik ook in contact gekomen met familie, waar je 1x per jaar een kerstkaart naar stuurde of waar je voordien helemaal geen contact mee had maar nu met regelmaat berichtjes aan elkaar doorgeeft.
En voor het eerst van mijn leven had ik wat gewonnen met een loterij, op twitter! En wel de loterij van @Slijterijmeisje. Twee toegangskaarten gewonnen voor het evenement De Smaakparade in Almere. Uiteraard heb ik bij haar toen Zeeuwierjenever gekocht, een jenever die iedere rechtgeaarde twitteraar behoort te drinken :) Als je dit niet begrijpt, moet je haar maar gaan volgen.
Ook leuk twitter contact gekregen met een aantal inwoners van mijn woonplaats. Dus hoezo asociale media?

Over mijn werk kan ik op twitter niet veel kwijt omdat bijvoorbeeld een van mijn volgers een topverkoper is bij de concurrent. En ja die ga ik natuurlijk niet wijzer maken, hij mij trouwens ook niet ... We houden het samen maar op Ajax ..

Kortom, ik ben aan de twitter. De ene dag trouwens wat fanatieker dan de andere.

Twexit!



3 opmerkingen:

  1. Een leuk artikel, echt goed geschreven... Tops, doeiii vanuit Saint Lucia!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk artiekel ! En ik vindt het heel leuk dat we zo allemaal even proosten wanneer we aan de aperitief aan toe zijn, of even allemaal "samen" een koffie break nemen :-)
    Gebruikt de koninging wel twitter ? want wie niet gebruikt kan het dan ook niet begrijpen, niet ?
    Prettige zondag vanuit Paris !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, leuke blog! Alleen de mensen die zelf niet twitteren zijn er negatief over. I love it! Groetjes uit het bewolkte Amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen