zondag 18 april 2010

Konijnengras



Tuinieren is de hobby van Mary. En ik moet zeggen, ze heeft werkelijk groene vingers. Ik houd mij meer bezig met de eenvoudige tuinklussen. Zo is nu het Konijnengras aan de beurt. Je zult je afvragen, Konijnengras? Nou dat kwam zo, mijn dochter had jaren terug een konijn. En wanneer zij op vakantie was of zo, dan pasten wij als echte grootouders op ons klein konijn...... Bij het tuinontwerp zo een 8 jaar terug denk ik, hebben wij een stukje Konijnengras er in opgenomen.

Nu zat dat gras vol mos en onkruid en het toverwoord was: verticuteren!

Het toeval wilde dat Marjan net een elektrische verticuteermachine had aangeschaft en zij mij aanbood deze op het Konijnengras uit te proberen. Je wilt niet weten wat een ravage zo een verticuteermachine aanricht ....
Ik heb daar op advies van @EdwinBlok eerst kalk overgestrooid, maar nu nadert het punt dat ik moet gaan bijzaaien ... Bij de Heus in Beusichem een pond los graszaad gehaald, bij het tuincentrum een zak gazonaarde, dus alle ingrediƫnten aanwezig om het Konijnengras weer op orde te krijgen. Ik wacht nog even op wat regenachtig weer anders zie ik het al gebeuren dat ik iedere dag het Konijnengras moet sproeien .....
En oh ja, dat konijn is tussen twee haakjes door de dochter al jaren terug aan een ander overgedaan .....

1 opmerking:

  1. met dit droge weer kan jet het beste vlak na het kalkzaaien even een dag of 2 a 3 besprenkelen met wat water, dan valt de kalk uiteen en wordt beter opgenomen in de bodem.

    @EdwinBlok
    Voor al uw zeeuwse grastips ;-)

    BeantwoordenVerwijderen